ZAPRASZAMY DO NASZEGO WARSZTATU

Konserwacja podwozia Kraków

Korozja to jeden z największych przeciwników każdego pojazdu. Choć dziś można zauważyć, że technika motoryzacyjna jest niezwykle rozwinięta, to jednak w dalszym ciągu rdza i właściwe zabezpieczenie podwozia przed korozją jest niezbędną czynnością, którą należy powtarzać co jakiś czas. Do zabezpieczania podwozia w samochodach naszych klientów używamy produktów szwajcarskiej firmy Waxoyl.

Gdzie najczęściej pojawia się korozja?

Korozja podwozia najczęściej objawia się na częściach układu wydechowego, kołach, progach czy zaciskach hamulcowych. Tak naprawdę rdza może się pojawić na każdym elemencie podwozia, tu nie ma jednej i stałej reguły. Wymienione wcześniej miejsca to obszary, na których pojawia się zdecydowanie najczęściej.

Gdy tylko pojawi się rdza na podwoziu, należy szybko usunąć jej wszystkie ogniska, a także naloty powierzchniowe. Najskuteczniejsze w tym przypadku będą metody mechaniczne, po których należy zastosować chemiczne zobojętnianie, najlepiej przy pomocy środka, który może być nakładany bezpośrednio na rdzę. Gdy już zostanie usunięta rdza, można przystąpić do dalszych czynności związanych z konserwacją podwozia.

O antykorozyjnym zabezpieczeniu podwozia

Mimo nowoczesnych technologii i produktów dobrej jakości korozja w samochodach w dalszym ciągu stanowi dość poważny problem. Co prawda wielu producentów pojazdów obecnie daje przynajmniej kilkuletnią gwarancję na perforację blachy, jednak to nie oznacza, że rdza przed upływem tego czasu nie wystąpi.

Czy można uniknąć wystąpienia rdzy na podwoziu? Jest to możliwe, ale niezbędna jest właściwie przeprowadzona konserwacja podwozia Kraków. Konserwacja podwozia Kraków wymaga jego bardzo dokładnego oczyszczenia, ważne jest również pokrycie go odpowiednim środkiem antykorozyjnym, starannie dobranym i rozprowadzonym. To ważne, gdyż powłoka powstała po nałożeniu preparatu będzie stanowiła pewnego rodzaju tarczę, zabezpieczającą blachę przed szkodliwym działaniem soli, wilgoci oraz innych środków chemicznych. Dobrze przeprowadzona konserwacja zabezpieczona podwozie na naprawdę długi czas.

Warto pamiętać o tym, że aby skutecznie zabezpieczyć podwozie, konserwacja musi być przeprowadzona przynajmniej kilkukrotnie. To jak często zależy od właściwości zastosowanego preparatu oraz powstawania ubytków w zabezpieczeniu antykorozyjnym.

Czy konserwacja podwozia Kraków to obowiązkowa do wykonania czynność dla każdego właściciela samochodu? Nie jest to zadanie obligatoryjne, jednak dla dobra pojazdu warto je wykonać, szczególnie gdy auto ma częstą styczność z czynnikami wywołującymi korozję.

Jak powinna wyglądać prawidłowa konserwacja podwozia w Krakowie?

Konserwacja podwozia Kraków to zadanie, które może być wykonane przez kierowcę samodzielnie. Zanim jednak prace zostaną rozpoczęte, należy wybrać możliwie jak najlepszy środek do konserwacji. Musi być łatwy do nakładania, szybko schnąć i tworzyć szczelną, ale jednocześnie elastyczną warstwę ochronną, skutecznie zabezpieczającą podwozie przed czynnikami wywołującymi korozję, czyli wodą, solą drogową, kamieniami, piaskiem itp. Ważne! Konserwacja powinna się odbywać w temperaturze około 20 °C i przy zastosowaniu odzieży ochronnej.

Przed rozpoczęciem nakładania preparatu antykorozyjnego, podwozie powinno zostać bardzo dokładnie umyte. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie, gdyż kryje ono w sobie wiele zakamarków, z których brud musi zostać usunięty, by zabezpieczanie antykorozyjne podwozia miało sens. Oczywiście jeżeli na podwoziu jest rdza, musi zostać usunięta. Nakładanie preparatu antykorozyjnego można rozpocząć dopiero po upewnieniu się, że wszystkie elementy podwozia po myciu są już suche. Jeżeli tak należy osłonić układ wydechowy, hamulce i wahacze - te części nie powinny mieć styczności z preparatem konserwującym. W tym przypadku wystarczy zastosowanie foli czy taśmy malarskiej. Po zabezpieczeniu tych elementów można przystąpić do nakładania preparatu konserwującego na podwozie - ta czynność musi być wykonywana zgodnie z zaleceniami przekazanymi przez producenta środka antykorozyjnego.